lördag 14 september 2013

Kviltträff

 Vi slår våra kloka huvuden ihop på våra träffar...för att få tips och smakråd. Ibland kör man fast och då är det alltid någon som vet hur man gör eller hur man tar reda på det.
Gissa vems? Visst kan man ana vem som gärna väljer färger och mönster inom detta område?
Här läggs vårens gemensamma projekt ut för att granskas...fattas någon bit och hur ska allt fogas samman?
 Nog kan man börja se hur det slutliga täcket kommer att se ut! Så fint!
 Själv har jag börjat rita delarna till Boomen "My home is my castle, av Ula Lenz. Julklapp till barnbarnet kanske...
Själv visade jag upp duken jag sytt till min dotter i sommar. Eget påhitt och nu ångrar jag att jag inte gjorde ett mönster medan jag sydde den. Hur kan man annars beräkna tygåtgång och sånt när man bara syr och skär med liv och lust utan tanke på att någon annan kanske vill veta hur man gör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar